Min metod suger!


Allt detta om att jag ska sluta att äta funkar inte. Det går bara inte för om man går ner (alltså inte äter) så tappar man vikt: ja. Men man får massor andra bi effekter som: förstoppning i tarmarna osv. Och sen när man börjar äta lite smått igen så går man upp kilorna igen eftersom man kanske inte har ätit med man kanske gillar samma saker. Som ex, godis, socker, fet mat, skräpmat osv. Allt handlar egentligen om att förändra sin livsstil. Hur man äter och vad man sätter i sig.

Idag har jag läst lite i olika forum om hur man botar socker sug:

• Man kan dricka vatten istället för läsk och saft.
• Man måste få in sig i sitt huvud att "Jag ska gå ner i vikt och då kan jag inte äta godis och kolhydrater"
• När socker suget kommer så ska man sysselsätta sig med något, inte tvn eller datorn utan kanske duscha eller borsta tänderna. 
• När man är nära att ta en godis bit så ska man tänka "Detta gör bara så jag kommer längre och längre ifrån mitt mål!

Jag har läst att om man äter kolhydrater till lunch så får man sockersug till eftermiddagen. Så det är egentligen 1 sak som man ska undervika som ger alla möjliga effekter som ex sockersug!

Kolhydrater!

Tips: Att gå ner långsamt så håller man vikten längre än om man går ner snabbt!

Jag känner att jag är villig att satsa nu! Långsamt men säkert. Ett halvår kan räcka. Under sommaren så har jag bara ett mål, det är att väga 57 kilo tills slutet. och så kan jag fortsätta med 3 kilos metoden tills jag nått mitt mål 50 kilo men jag ska ta det långsamt och säkert! Jag behöver bara gå ner 0.5 kilo i veckan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0