Kan det stämma?

Jo, jag skulle kolla upp en "kaloriräknare" och kolla hur mycket man förbränner om man shoppar i 4 timmar i sträck. Det står att jag bränner 1562 kalorier. Kan det verkligen stämma?? Jag känner mig ganska osäker men om det är rätt så är det väll super, antar jag. 

Jag var nämligen och shoppade med min kompis idag på första gången på hela sommaren. Jag köpte massor med trosor som gör så att magen ser otroligt platt och fin ut. Och rumpan liten så jag kan inte sluta kolla in mig själv i spegeln och för en gång faktiskt gilla det jag ser. Men benen är fortfarande ett problem... Dom måste bli smalare helt enkelt och armarna. 

Men i två dagar nu har jag gjort 20 situps lite ibland på dagen, ungefär 2 gånger om dagen så 40 situps varje dag och så har jag gjort armhävningar, en övning som jag kallar "hunden". Man ställer sig på alla fyra och så lyfter man ett ben i sänder åt sidan några gånger. Sen har jag gjort rumplyft, vilket VERKLIGEN FUNGERAR! Alla ni som vill ha en fastare rumpa... Jag REKOMMENDERAR starkt rumplyft. 

Man ligger på marken helt rakt på rygg, och så sätter man upp benen på en stol, bara vaderna. Och sen lyfter man rumpan håller den där i 20 sek, sen tar man ner den och så upprepar man ungefär 10 gånger. 

Men när jag och min kompis skulle fika så tog hon en chai latte och en daimkaka. Hon är jättesmal och fin. Väger bara 48 kilo medan äckliga jag väger nu 61.5 kg. Men jag tog bara grönt te. Hon kollade fundersamt på mig men jag sa bara att jag inte var hungrig. Så jag drack upp hela koppen eftersom grönt te är bra för ämnesomsättningen. Och jag känner mig SUPER DUKTIG! Jag brukar alltid ramla in i det där hålet med kakor och godis när folk i min omgivning äter sån skräpmat. Men nu klarade jag mig och jag är vrål hungrig nu. Jag har inte ätit något sen frukost. Men men, det priset får man ta om man vill bli smal.

Hoppas att ni också har varit duktiga idag ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0